15 آداب جالب و جذاب عروسی در سراسر دنیا

شنبه 25 آبان 1398
16:16
تیم تحقیقاتی ملل

15 آداب جذاب و بسیار جالب عروسی در سرتاسر دنیا

ازدواج یکی از مراسم های بسیار زیبا در سراسر دنیا است که این مراسم در کشورها و شهرهای مختلف دنیا بسیار متفاوت و جالب توجه می باشد. همچنین برخی از آداب جالب و جذاب عروسی وجود دارند که شاید برای سایر مردم در دیگر کشورها، جالب و عجیب و غریب باشد. در ادامه شما را با تعدادی از آداب عجیب و غریب عروسی در سراسر دنیا آشنا خواهیم نمود.

آداب جالب و جذاب عروسی در چین و کره

  • در کشور چین به هنگام بدرقه عروس، در کاروان همراه عروس، از زنان سالخورده استفاده می شود و وجود زنان مجرد را نشانه ای از بدیمنی و بدشگونی می دانند.
  • در چین عروس به هنگام ترک خانه پدری خود باید حتما گریه کند تا نشان دهد که در خانه پدری خود راحت بوده و ترک کردن آنجا برایش سخت است.
  • در چین، عروس و داماد دستمال های قرمزی که بر روی آن اردک های چینی دوخته شده است را به هم هدیه می دهند تا همیشه زندگی پایداری داشته باشند.
  • در کشور کره، زنان عهد می کنند که در مقابل همسر خود سکوت کنند و از دستورات او پیروی کنند. بنابراین در روز عروسی خود کاملا سکوت می کنند و اگر از این کار سرپیچی کنند، داماد می تواند عروس را به خانه پدری خود برگرداند.
  • عروس و داماد در کره با پوشیدن لباس های سنتی به والدین و بزرگترهای خود ادای احترام کرده و 3 قاشق پر از برنج را با هم تقسیم می کنند. همچنین رفتار صحیح والدین عروس و داماد بدین گونه است که به آنها آجیل و عناب هدیه می دهند و معتقد هستند که هر اندازه عروس آجیل های بیشتری بردارد، صاحب پسرهای زیادی شده و اگر داماد زیاد بخندد، فرزند اول آنها دختر است.

رسم کره ای ها در عروسی

آداب جالب و جذاب عروسی در فرانسه و آلمان

  • در فرانسه وقتی 2 نفر با هم ازدواج می کنند، دوستان و نزدیکان آنها با ماهیتابه و کتری شروع به آواز خواندن در خانه آنها کرده و عروس و داماد هم با اسنک و نوشیدنی از مهمانان خود پذیرایی کرده و حتی گاهی به آنها پول می دهند تا خانه را ترک کرده و سر و صدا نکنند. اگر عروس و داماد به آنها توجه نکنند، مهمانان می توانند داماد را بزنند و بدون لباس مناسب او را از خانه خود بیرون کنند.
  • در آلمان، اقوام عروس و داماد ظروف بسیاری را پیش از عروسی می شکنند و عروس و داماد با جمع کردن این ظروف، خود را برای نبرد با سختی ها و مشکلات زندگی آماده می کنند.
  • در آلمان، مهمانان در عروسی نان و نمک در جیب خود می گذارند تا عروس و داماد خوشبخت شوند.
  • در برخی از شهرهای آلمان نیز برخی از اقوام، عروس را می دزدند و داماد باید عروس را پیدا کند.
  • در قسمت شمال آلمان، شخصی که برای خانواده ای کارت دعوت می برد، توسط افراد خانواده به داخل خانه دعوت شده و با انواع خوراکی ها از او پذیرایی می شود.
  • در آلمان برای سنجش آمادگی جسمانی عروس و داماد، آنها باید تنه درخت را اره کنند.

رسم آلمانی ها برای عروسی

آداب جالب و عجیب عروسی در سوئد و اسکاتلند

  • یکی از آداب جالب و جذاب عروسی در سوئد این است که برخلاف دیگر کشورها که عروس همراه پدرش وارد کلیسا می شود، همراه با داماد وارد کلیسا شده و از مسیر مشخص شده و گل آرایی شده به جایگاه می روند.
  • در سوئد هر کسی که اول وارد کلیسا شود، از آن به بعد تصمیم گیرنده خانه است.
  • در سوئد بر روی سر عروس و داماد برنج می ریزند تا ارواح خبیث از عروس و داماد دور شوند و این کار باعث باروری شود.
  • در سوئد در کفش های عروس سکه هایی قرار می دهند. یک سکه نقره در کفش سمت چپ از طرف پدر عروس و یک سکه طلا از طرف مادر عروس در کفش دیگر او گذاشته می شود تا عروس بداند که خانواده اش همیشه همراه او هستند.
  • در سوئد عروس علاوه بر حلقه عروسی و نامزدی خود، یک حلقه نیز که نشان دهنده بچه دار شدن است، دریافت می کند.

رسم سوئدی ها در عروسی

آداب جالب و عجیب عروسی در دیگر کشورهای دنیا

  1. در موریتانی پدر و مادر عروس در سنین کودکی سعی می کنند تا او را چاق و فربه کنند زیرا دختر چاق در موریتانی جذاب تر و خواستنی تر است.
  2. در کشور اسکاتلند، سرتاپای عروس یا داماد و گاهی هر دوی آنها، توسط نزدیکان عروس و داماد با مواد بدبویی همچون تخم مرغ و ماهی گندیده آغشته شده و بعد آنها را به درخت بسته و سوار بر یک وانت در سراسر شهر می چرخانند.
  3. در هند مردم بر این باور هستند که عروسی که در برج مریخ به دنیا آمده باشد، بدشگون است و باعث مرگ همسر خود می شود. بنابراین برای دور کردن بدیمنی، دختر ابتدا باید با یک درخت موز ازدواج کند و سپس می تواند با مرد مورد علاقه خود ازدواج کند.
  4. در مکزیک مهمانان حلقه ای مانند قلب به دور عروس و داماد تشکیل می دهند و شانه عروس و داماد را با یک روسری بزرگ به هم می بندند تا هیچگاه از هم جدا نشود.
  5. یکی از آداب جالب و جذاب عروسی در کنگو این است که عروس و داماد حق لبخند زدن در عروسی را ندارند زیرا این کار را نشانه این می دانند که هیچ یک از طرفین برای ازدواج جدی نیستند.
  6. در مراکش معمولا عروسی ها در فصل پاییز انجام می شود زیرا این فصل را نشانه خوشبختی و رفاه می دانند و در تزیینات عروسی نیز از رنگ های سبز و زرد استفاده می شود.
  7. در اسکاندیناوی یک کیک بزرگ به نام نام کرنسه سرو می شود که از بادام یخ زده مخروطی شکل تشکیل شده است.
  8. در ژاپن عروس سرتاپا سفید می پوشد که نشانه باکرگی اوست و عروس و داماد هدایایی را به مهمانان خود اهدا می کنند.
  9. یکی از آداب جالب و جذاب عروسی در بهترین تشریفات عروسی استرالیایی این است که به بازوی عروس یک نعل تزیین شده می بندند و آن را نشانه ای از خوشبختی می دانند. همچنین عروس تاجی از تفلون را بر روی سر خود می گذارد.

رسم اسکاتلندی ها برای عروسی

تشریفات عروسی ملل دارای بهترین مشاورها می باشد که می توانند بهترین ایده ها و بهترین پیشنهادات را برای مراسم شما داشته باشند.



[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تشریفات مجالس ملل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]