باید ها و نباید ها در مراسم عروسی را بشناسیم

شنبه 25 آبان 1398
16:04
تیم تحقیقاتی ملل

بزرگترین بایدها و نبایدها در مراسم عروسی را بشناسیم

مراسم عروسی از به یاد ماندنی ترین مراسم های نوعروسان و تازه داماد ها است. باید ها و نباید ها در مراسم عروسی سبب می شود جشن شما با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود. مراسم عروسی با توجه به شرایط و نوع برگزاری برخی باید ها و برخی نباید ها دارد. در این یادداشت به شرح آن ها می پردازیم.

آنچه باید در مراسم عروسی انجام دهیم

باید و نباید ها در مراسم عروسی شامل موارد زیادی از جمله کارت عروسی، انتخاب محل برگزاری، نحوه ی آماده شدن برای مراسم عروسی و نوع لباس عروس و داماد است.

کارت عروسی: کارت عروسی یکی از مهم ترین وسایل آماده شدن برای مجلس عروسی است. این کارت برای مراسم نامزدی و یا عقد ساده تهیه نمی شود و تنها برای مراسم عروسی می باشد. در انتخاب کارت عروسی دقت کنید که کارتی را انتخاب کنید که متناسب با فرهنگ و رسوم فامیل باشد.

انتخاب محل برگزاری: این امر نیز بسیار مهم است. در انتخاب محل برگزاری دقت کنید. چرا که به گونه ای محل را انتخاب کنید که فامیل ها بتوانند به سادگی به آنجا بیایند. تالار و باغ عروسی هر دو مناسب مجلس هستند. اما بهتر است در خور آداب و رسوم اطرافیان شما باشد.

نحوه ی آماده شدن عروس: تا چند روز مانده به عروسی صورت خود را برنزه نکنید. بینی خود را عمل نکنید. موهایتان را بلند کنید. شب ها تا دیر وقت بیدار نباشید و سعی کنید در چند روز مانده به روز عروسیتان به خوبی استراحت کنید.

نحوه ی آماده شدن داماد: یکی دیگر از باید ها و نباید ها در مراسم عروسی نحوه آماده شدن داماد است. تا چند روز مانده به عروسی لباس ها را تهیه کنید. سعی کنید از خوردن کافئین اضافی مانند چای و قهوه ها و نسکافه ها و امثال آنها اجتناب کنید. در حد امکان از دمنوش ها استفاده کنید تا این شرایط را به خوبی پشت سر بگذارید. سعی کنید تا چند روز قبل از عروسی در رژیم غذاییتان از سبزیجات و میوه جات بیشتری استفاده کنید.

ورودی عروس و داماد

بزرگترین و مهمترین کارهای عروسی

  • زمان عروسی: باید ها و نباید ها در مراسم عروسی شامل زمان و هزینه عروسی است. زمان انتخاب شده برای عروسی خیلی مهم است و تا حد امکان سعی کنید در ماه های خاص محرم، صفر، رمضان نباشد. اگر بتوانید برنامه روز عروسی خود را به گونه ای بچینید که در ماه خحسته ای مانند رجب، شعبان و یا در اعیاد بسیار خاص نظیر عید نوروز، عید غدیر، روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) باشد، فوق العاده خواهد شد.
  • ظرفیت سالن یا باغ عروسی: ظرفیت سالن یا باغ عروسی یکی از باید ها و نباید ها در مراسم عروسی است و به قدری اهمیت دارد که باعث می شود رضایت مهمان ها جلب شود. اگر مهمان های شما کم هستند، بهتر است متناسب با تعداد آنها باغ یا تالار را انتخاب کنید. همچنین برخی از تالار های عروسی امکان ارائه خدمات دیگر نظیر عکاسی و فیلمبرداری عروسی، خدمات گل آرایی و ماشین عروس را انجام می دهند. چنانچه بتوانید از قبل از امکانات و نحوه ارائه خدمات و در نهایت کیفیت پذیرایی تالار و یا باغ مطمئن شوید بسیار بهتر است. چرا که مشکلاتی از قبیل عدم بی کیفیتی غذا, کم بودن جا و نبود عکاس خبره و امثالهم پیش نخواهد آمد.

کارت عروسی

  • استقبال از مهمان ها: یکی از دلایلی که مهمان ها به جشن می آیند دیدن عروس و داماد است. بهتر است زمانی که وارد مجلس عروسی می شوید بسیار آرام حرکت کنید و برای استقبال از تمامی مهمان به سر میز تک تک آنها بروید. باید ها و نباید ها در مراسم عروسی شامل استقبال ویژه از مهمان هم می شود.
  • رقص دو نفره جشن عروسی : رقص دو نفره نیز که از باید ها و نباید ها در مراسم عروسی است بهتر است توسط عروس و داماد با هم اجرا شود. می توانید یک رقص زیبا طراحی کرده و در شب عروسی با هم اجرا کنید. این کار باعث می شود میهمان ها هم سورپرایز شوند.

رقص دونفره عروس و داماد

  • پوشیدن لباس ها و کفش های عروسی: بهتر است عروس خانم چند روز قبل از عروسی حتما لباس ها و کفش های عروسی خود را تست کند و چندین بار بپوشد تا اگر لباس برای عروس گشاد شده یا به دلیل تغییر سایز انجام عروس خانم با مشکل مواجه شده است، بتوان اصلاح نمود. از دیگر باید ها و نباید ها در مراسم عروسی تست کفش ها است. بهتر است کفش ها را چند بار تست کند تا کفش جا باز کند و پای عروس خانم را اذیت نکند.
  • هدایای عروس و داماد: بهتر است در روز عروسی هدایای جمع شده را در کیسه و یا جای هدایایی که از قبل آماده می کنید بگذارید و آن را به یک نفر بسپارید. چرا که اگر به هرکس می رسید چیزی بدهید و یا در جای نامناسب بگذارید ممکن است حساب آنها از دستتان در رفته و یا حتی سوءتفاهم هایی پیش بیاید که اصلاً درست نباشند. هدایای روز عروسی شما، تنها متعلق به شماست حتی اگر چیزهای بی ارزش و یا تکراری باشند، بنابراین آنها را گرفته، تشکر کرده و بعد از اینکه به منزل خود رفتید، آنها را تفکیک کنید و تکلیف آنها را روشن نمایید.



[ بازدید : 30 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تشریفات مجالس ملل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]